Zasady i terminarz przyjmowania uczniów do klasy pierwszej
Szkoły Podstawowej nr 1 w Skawinie
na rok szkolny 2015/2016

 

Lista dzieci zakwalifikowanych i przyjętych do klasy I na rok szkolny 2015/2016 znajduje się na tablicy ogłoszeń w budynku szkoły

 

Zgodnie z §6 i 6a Statutu Szkoły Podstawowej nr1im. Mikołaja Kopernika w Skawinie przyjmowanie uczniów do klasy pierwszej na rok szkolny 2015/2016 odbywa się według podanych niżej zasad.

1. Do klasy pierwszej przyjmuje się dzieci objęte obowiązkiem szkolnym.

2. W roku szkolnym 2015/2016 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci:

1) urodzone w 2009 r.;

2) urodzone w okresie od dnia 1 lipca 2008 r. do dnia 31 grudnia 2008 r.;

3. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor szkoły w obwodzie, której dziecko mieszka, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej.

4. Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

5. Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi szkolnemu są zobowiązani do:

1) dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły;

2) zapewniania regularnego uczęszczania dziecka do szkoły;

3) zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowanie się do zajęć szkolnych.

6. Do klasy pierwszej dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmuje się z urzędu, na podstawie zgłoszenia rodziców.

7. Postępowanie rekrutacyjne dla uczniów zamieszkałych poza obwodem szkoły jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata.

8. O przyjęciu kandydatów spoza obwodu szkoły decyduje liczba uzyskanych punktów, zgodnie z następującymi kryteriami:

1) uczęszczanie do szkoły rodzeństwa kandydata – 4pkt.;

2) droga dziecka z domu nie przekracza 3 km – 3 pkt.;

3) uczęszczanie kandydata do Oddziału Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej nr 1 w Skawinie – 4 pkt.;

4) bliższa droga do szkoły niż w obwodzie, której mieszka – 4 pkt.

9. Formularze zgłoszenia, o którym mowa w ust.7 (Załącznik nr 1) oraz wniosku O przyjęcie do szkoły o którym mowa w ust.8 (Załącznik nr 2), dostępne są na stronie internetowej szkoły.

10. Kandydaci ubiegający się do szkoły składają następujące dokumenty:

1) zgłoszenie lub wniosek, o których mowa w ust. 7 lub 8;

2) skrócony odpis aktu urodzenia lub inny dokument potwierdzający tożsamość dziecka – do wglądu;

3) kopia informacji o gotowości szkolnej dziecka, wydanej przez oddział przedszkolny;

4) zgoda rodziców dziecka nieposiadającego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na kształcenie w oddziale integracyjnym;

5) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną – w przypadku kandydatów niepełnosprawnych, zagrożonych niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie, ubiegających się o przyjęcie do oddziału integracyjnego;

6) dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju psychofizycznym dziecka, a także opinia poradni psychologiczno – pedagogicznej – jeśli zachodzi taka potrzeba, w celu zapewnienia dziecku podczas pobytu w szkole odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod opiekuńczo – wychowawczych.

11. Zgłoszenie lub wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły, wraz z załącznikami, składa się Dyrektora szkoły.

12. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora szkoły.

13. Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego został zakwalifikowany i oraz złożył wymagane dokumenty.

14. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest od 2 marca do 30 kwietnia 2015 r.

15. Dokumenty, o których mowa w ust. 19, składa się w sekretariacie szkoły w dniach od 2 marca do 15 kwietnia 2015 r.

16. Wyniki postępowania rekrutacyjnego zostaną podane do publicznej wiadomości w dniu 30 kwietnia 2015 r. w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

17. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

18. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w ust. 17 Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

19. Rodzic kandydata może wnieść do Dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

20. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 19, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie Dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

21. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła będzie nadal dysponować wolnymi miejscami, Dyrektor przeprowadzi postępowanie uzupełniające.

22. Do oddziału integracyjnego przyjmowane są:

1) Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów;

2) Dzieci pełnosprawne.

23. W przypadku, gdy liczba kandydatów do oddziału integracyjnego, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się na podstawie następujących kryteriów:

1) Stopień sprawności fizycznej, umożliwiający pokonywanie przez dziecko barier architektonicznych;

2) Poziom uspołecznienia umożliwiający kształtowanie poprawnych relacji z grupą rówieśniczą, umiejętność współdziałania z dziećmi i nauczycielem w czasie zabawy i nauki oraz reagowania na polecenia, ustalony na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, informacji o gotowości szkolnej, rozmowy z dzieckiem lub obserwacji.

Informacje o zasadach rekrutacji można uzyskać pod nr telefonu 12 276 18 82

Dyrektor szkoły

Do pobrania:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika, ul. Korabnicka 19, 32-050 Skawina, tel. 12 276 18 82, fax. 12 291 10 72, e-mail: szkola@sp1.skawina.com.pl