„Coding and Robotics on Maths through English”
Czas trwania projektu: 2 lata
Partnerzy:
· Koordynator: Hiszpania
· Państwa partnerskie: Turcja, Estonia, Włochy, Belgia, Polska
Cele:
· Poszerzanie kompetencji nauczycieli w zakresie kodowania i robotyki;
· Zainteresowanie uczniów kodowaniem i robotyką oraz rozbudzenie w uczniach potrzeby wytyczania nowych ścieżek rozwoju, kreatywnego wykorzystywania możliwości jakie dają nowoczesne technologie;
· Motywowanie uczniów do nauki i komunikowania się w języku angielskim.
Podczas międzynarodowych spotkań projektowych oraz szkoleniowych, nauczyciele uczestniczą w szkoleniach w zakresie kodowania i robotyki, aby później móc przekazać swoją wiedzę uczniom i innym nauczycielom. W ramach projektu uczniowie mają za zadanie zaznajomić się
z obsługą robotów edukacyjnych, takich jak: Blue-bot, Lego WeDo, po to, by następnie można było wykorzystać je w ramach zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów, m.in. matematyki. Poznając podstawy kodowania i robotyki, poprzez gry i zabawy edukacyjne – np. z zastosowaniem opracowanych w ramach projektu w języku angielskim tzw. labiryntów (tory przeszkód dla robotów) oraz podobnych narzędzi dydaktycznych – uczniowie będą mogli nie tylko poznawać i rozwijać swoje umiejętności z zakresu kodowania i robotyki, przy okazji doskonaląc umiejętności matematyczne, ale również aktywnie uczestniczyć w tworzeniu, ewaluacji i doskonaleniu wspomnianych narzędzi.
Do chwili obecnej odbyły się trzy spotkania: we Włoszech, Belgii i Hiszpanii, w ramach których nauczyciele mieli możliwość udziału w zajęciach z programowania robotów tj. LEGO Mindstorms EV3, Lego WeDo, Sphero, Bluebot, a także w zajęciach tworzenia gier w języku Scratch oraz programowania poprzez grę CodeCombat. W trakcie spotkania w Belgii, uczestnicy projektu zwiedzili Wydział Inżynierii na Uniwersytecie w Mons, laboratorium FabLab, w którym studenci uczą się konstruowania urządzeń elektronicznych tj. roboty, drukarki 3D oraz Centrum Innowacji Microsoft. W ramach projektu zostaną zakupione roboty tj. Bluebot, Lego WeDo, a także tablety multimedialne, które są niezbędne do realizacji projektu.
Created using LightBox Video Web Gallery Creator |